måndag 30 juni 2014

Tack för allt beröm men "det är ju bara jag". Ju.

Mitt liv handlar extremt mycket om motivation. Jag planerar och utför, inte alltid i detalj och inte alltid som planerat men väldigt ofta. När jag bryter mina planer är det för att jag kommit på en bättre väg. Inte för att ge upp. Jag har lärt mig att lyssna och en av de saker jag lyssnat in är att kramp gör ont. Du måste stå kvar benhårt vid målen och följa vägen, men inte så du får kramp. Att våga släppa frågan fri, men ändå bära den med dig. Universum jobbar för dig om du är fast i tanken. Och oroa dig inte det har inte ett skit med religion att göra. Bara med ditt sätt att tänka och hantera.



Om man vill mycket så hinner man mycket. Om man hinner mycket får man mycket gjort. Om man får mycket planerat och målbildat gjort så får man mycket bra gjort. Om man får mycket bra gjort så mår man bra. I kroppen och själen. Skälet till det återfinns i ordet måluppfyllnad.



Idag ska jag börja jobba åt min son ute på banan klockan 1000. Sedan jag gick upp har jag gjort saker som jag planerat och som får mig att må bra. Just nu, i shorts och lite charmigt svettig överkropp - fan jag tar på tröjan så jag slipper se magskinnet - mår jag oförskämt bra. Jag har städat källargångar och trapphus i fastigheten, läst ett kapitel, diskat, skrivit en kort rapport till min styrelseordförande, tvättat två maskiner (i torken nu!) samt gjort armhävningar och femminutersplankan. Det är därför jag är svettig.



Jag älskar livet som det är just nu. Det fria livet som chef och företagare. Självklart ska jag tuffa till mig och bli bättre, hårdare och snabbare. Målen finns där. Har du satt dina och jobbar för dem? Det är en vettig fråga att ställa sig då och då. Jag gör det en gång i timmen. Slut i rutan från mig för nu, dags att duscha, äta frukost, hämta tvätt och åka till jobbet. En sak till bara, genom struktur frigör jag tid till bra saker. Ikväll har jag hittat en och en halv timme som ska användas på bästa sätt med en bästaste vän. Vi ska träna ihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar