torsdag 31 oktober 2013

Vänner, nya och gamla.

Utan kontaktnät är vi ensamma. Insparkning av dagens första öppna dörr.... Fast ibland är det kanske läge att reflektera över de som bara finns där. Vänner och kontakter, älskare och motståndare. Kunder eller skomakare. Alla som du interagerar med bör göra dig glad eftersom den kommunikationen hela tiden utveckar. I det lilla, mellan dig och honom och i det stora, för samhället. Ett samtal som aldrig äger rum kan skapa krig eller ensamhet. Så tänkte jag i morse när jag käkade frukost i tredje hemmet i Stockholm.

Trivs så bra i Stockholm.
Gårdagskvällen innebar insamling av nya vänner i form av ett kreativt gäng med statister. Små filmstjärnor ju! Jag har ju precis fastnat för den verksamheten och var för första gången med på gruppens månatliga mingel i hufvudstaden. Vilken härlig miljö och vilka sköna personligheter! Och vilket kontaktnät, de som satt där har ju gjort allt! Jag bara njöt av att lyssna på vem som skulle jobba med vem, och vilka auditions de varit på. Förstår att det kanske inte ligger tung ekonomisk utveckling i det men om man ligger i och skaffar sig en bag att visa upp växer man samtidigt som person. Steg för steg.

"Det där kan jag också göra på film. OM någon bara ber mig...."
Det pratades om alla stora produktioner som går på TV och bio och jag vet att en del faktiskt har "tvingats" åka till Hollywood även i den här gruppen. För en kille med mitt ego låter allt lockande. Alltså inte bara California utan även den personliga utvecklingen. I mitt yrke som föreläsare är jag van att "stå på scen", men jag vill ju utvecklas genom nya uppgifter. Bra middag igår med min favoritfisk, röding.  "Varför äta uppstekt blodpudding när det finns varsamt tillagad rödingfile" är ett internt skämt men stämmer mycket bra på mina matvanor. Slarvade och njöt av en ale före maten och åt faktiskt två av fem potatisar till fisken.

Inte någon standardfrukost direkt....
Dagen inleddes som sagt på ett ställe som börjar kännas bekant och vänligt för att närma mig en sammanfattning på dagens tema. Jag fortsatte min synd med en god men djävligt ovanlig frukost. Kaffe och två rostade mackor! Lite som för att fira när jag ändå är så glad. Jag är glad för mina vänner, nya och gamla. Kram för att du följer mig och vill delta i projektet att utveckla landet! Dagens Lex Putte är;"Prata med varandra, annars kan vad som helt hända.". Hellre oense än ovetande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar